dinsdag 2 april 2019

Franka impressie (08)

Al bladerend door het vrijwel onbeperkte internet liep ik tegen www.fabriekshuys.nl aan.
Of was ik toch eerst op De Puntenslijper uitgekomen? Ik weet het niet meer, maar dat is ook helemaal niet belangrijk.

Eigenaar Koen is tekenaar van beroep en voor een jubileum (40 jaar huwelijk) maakte hij een Franka met een knipoog.


Als achtergrond informatie bij de tekening geeft Koen ons het volgende mee:

Ik heb een oude Franka-cover als basis genomen voor de illustratie. Op deze plaat onderzoekt Franka een zolderkamer die bezaaid ligt met allerlei spullen. Als het ware snuffelt ze door het verleden en alle persoonlijke spullen van het jubilerende paar. De persoonlijke verwijzingen zijn zowel letterlijk als symbolisch in beeld gebracht. Denk hierbij aan familiefoto’s, schilderijen filmposters, kunstvoorwerpen, muziek en literatuur, hobby’s, gemaakte reizen, trouwfoto’s etcetera. Voor de opdrachtgever zit achter elk onderdeel wel een verhaal of geschiedenis. Een ware kijkplaat met bijzondere spullen dus!

De plaat is als print gedrukt op formaat 42x62cm en ingelijst op formaat 60x80cm, met een passe-partout.

En uiteraard herkennen we allemaal Het Geheim van de Archiefkast in deze tekening.


Let ook op de knipoog in het Franka logo ;-)
Maar ik moest vooral lachen om de update van het beeldscherm. Van buis naar flatscreen. Tsja, de tijd schrijdt voort.