donderdag 20 december 2018

Patat met

Al eerder toonde ik de filmset locatie aan de IJmuidense Trawlerkade, waar Efa aan het filmen was. IJmuiden, de plek waar Henk Kuijpers vroeger opgroeide.

Dus bedacht ik: er moet méér Franka in IJmuiden te vinden zijn.
Helaas kwam ik tot nu toe niet veel verder. Tot ik tot mijn verrassing en verbazing tegen een snackbar aan liep. Cafetaria Franka.


Verbazing, omdat ik dit nooit geweten heb. Ach, je kunt ook niet alles weten.

Omdat IJmuiden (voor de hongerigen onder ons: Marktplein 8, 7 dagen per week geopend) niet om de hoek is, probeerde ik via internet binnen te kijken. En ook daar is Franka te vinden:


We zien aan de muur (van links naar rechts) in ieder geval vier verschillende zeefdrukken. De eerste drie herken ik wel:
  • Firenze Ferrari
  • Gouden Tip
  • Go Slow
  • Tsja ... door het slechte licht net niet te herkennen :-(


Er zijn er dus zeker nog twee in het cafetaria:
  • Night Ride (de kleuren versie)
  • Planters Hotel


We zagen op de tweede foto dat Planters Hotel rechts van Night Ride hangt. Op deze foto zien we links van Night Ride nóg een hoekje van een zwart/wit zeefdruk.
gezien het zwarte gedeelte gok ik dat dit First Floor moet zijn.

Ik baal dus van die ene die ik niet kan herkennen. Kleiner formaat dan de anderen (60x40 is mijn gok).
Binnenkort maar eens een frietje eten in IJmuiden! Kan ik gelijk zien of er nog meer te bewonderen is.

Let ook op de toonbank bij de tweede foto: het Franka logo siert de nieuwste aanbieding.

En als ik er dan toch ben, dan kan ik net zo goed een wandeling maken naar HD Parts op de Trawlerkade. Iets meer dan twee kilometer maar.


Lou Reed:
Doo doo doo doo doo doo doo doo doo
Doo doo doo doo doo doo doo doo doo
Doo doo doo doo doo doo doo doo doo