donderdag 14 mei 2020

Voucher

Vroeger heetten "vouchers" gewoon "waardebon". Die kreeg je als je een stripalbum kocht en die kon je later inwisselen voor gratis strips.


In deze tijd van de Corona-Crisis doen ze dat niet met strips, maar met hele vakanties. Het kan toch raar verkeren, want op die vakantie lees ik dan weer graag strips!

Zo kocht ik in de jaren 80 (kan ook 90 geweest zijn) steevast strips vóór de vakantie bij Stripwinkel Franka in Breda. Om te lezen ín de vakantie, uiteraard.


Bij aankoop van fl 10. Aan strips ontvangt U een waardebon van fl 1. Voor de jeugd onder ons: fl staat voor florijn, het teken voor de gulden. Al maak ik het nu wellicht complexer dan noodzakelijk.

Nog even terug naar de waardebon. Henk maakte deze tekening speciaal voor deze actie. En eigenlijk heb ik die tekening nooit weer gezien. Heeft iemand er meer in de aanbieding? Ik hou me aanbevolen.