woensdag 18 oktober 2017

Geheimen van een Stripheldin (02)

Dankjewel Danker Jan!
Gelukkig reageert Danker Jan Oreel om zijn kant van het verhaal te belichten:

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de tekening Backcover van Henk niet kende.
Als je op internet wat foto's van Rita Hayworth opzoekt uit de film Gilda, dan weet je waar ik het vandaan heb. Henk zal die film zonder twijfel ook kennen.



Tsja.....daar kan ik natuurlijk geen speld tussen krijgen.

Soms lees je bij Henk wel verwijzingen naar oude filmposters, maar dan denk ik toch altijd in zwart/wit. En dan heb je het beeld dat al die filmsterren in die tijd blond waren. Ik wel. Zo ook Rita Hayworth. Ik was dus best verbaasd toen ik een kleurenversie uit de film Gilda tegenkwam. Ook dat verklaarde mij weer een en ander.


Franka poseert gewoon als de Roodharige Rita. Ik blijf me verbazen. Al klopt die jurk niet met de film. Terwijl iets me zegt dat ik inderdaad ergens gelezen heb over een verwijzing naar Rita Hayworth.


En tot slot, als reminder, het ging me om de Back-Up tekening van Franka.


That's the story that went around
But here's the real low-down
Put the blame on Mame, boys
Put the blame on Mame